Wellicht herken je dit zelf, maar negen van de tien MKB-ondernemers sturen in hun bedrijf vooral op ‘controle’ en ‘grip’ in de onderste laag van de pyramide. Al te vaak ontaardt dat in brandjes blussen en geleefd worden door de waan van de dag: feitelijk vecht je elke dag om ontevredenheid te voorkomen.
Je bent vooral efficiënt, operationeel bezig en houdt (te) weinig tijd over om dingen te doen die maken dat klanten en medewerkers je bedrijf gaan waarderen of zelfs spontaan aanbevelen!
Het systematisch op de juiste momenten persoonlijke aandacht geven aan zowel je klanten als medewerkers, is de extra groeimotor onder jouw 9+ organisatie:
De 9+ filosofie en methodiek is door 9+ mede-grondlegger Berry Veldhoen en het door hem mede opgerichte Altuïtion , al meer dan 20 jaar succesvol toegepast in het bedrijfsleven en de publieke sector. MKB 9+ Ondernemers b.v. heeft een exclusieve licentie op de door Altuïtion b.v. ontwikkelde en gedeponeerde 9+ Merken en Modellen. Deze worden voor Ondernemers gecombineerd met een aantal easy-to-use tools (o.a. 9+ HR-Booster en 9+ Klant booster).
9+ staat voor weg-bewegen van de waan van de dag, en toe-bewegen naar 9+ impact; klik hier voor de 9+ impact grafiek. Van een onderneming die zaken afhandelt, naar een onderneming die oprechte aandacht genereert. Want zolang je relatie met medewerkers en klanten uitwisselbaar is en niet onderscheidend, zal je als bedrijf minder snel het verschil kunnen maken. Dat probleem is niet op te lossen met méér medewerkers, méér systemen, méér geld of méér tijd. Maar alleen door méér oprechte persoonlijke aandacht te organiseren (less is more!) kun je met extra energie makkelijker doorgroeien.
Als je benieuwd bent hoe jij 9+ Gecertificeerd kan worden, neem dan hier contact met ons op
Bekijk het harde rendement van zachte factoren!
Typ een toets
Lees dit Entrepreneur artikel voor meer achtergrondinformatie: Level up your customer experience game
Lees dit HVB artikel voor meer achtergrondinformatie: Are you undervaluing your customers?
Lees dit Forbes artikel voor meer achtergrondinformatie: Why companies need to focus on customer experience
Lees dit Cap Gemini artikel voor meer achtergrondinformatie: Customer service eindelijk uit de kelder
Lees dit Customerfirst artikel voor meer achtergrondinformatie: klantervaring bepaalt in 2022 winnaars en verliezers
Lees dit FastCompany artikel voor meer achtergrondinformatie: It’s customer experience that matters