Maak van je bedrijf een community!

Zet de community aanpak in voor de verdere groei naar 9+ organisatie. De 9+ verbetermethodiek en community aanpak zijn nu beschikbaar voor MKB-bedrijven. In de community werken pop-up teams aan 9+ verbeteringen op basis van feedback en vervolgens delen zij 1st & best-practices binnen deze community.


Video Community Aanpak

Hoe organiseer ik mijn bedrijf als community?

Medewerkers hebben altijd alle praktische informatie over roosters, nieuws en werkinstructies etc bij de hand. Bovendien gaan zij vrijwillig feedback geven over hoe ze in hun vel zitten (o.a. energiemeter). Zij delen ‘tips & tricks’ met elkaar en maken zelf hun werk efficiënter én leuker. Op speelse wijze voelt iedereen zich sterk betrokken en wordt ook het werven, motiveren en behouden van medewerkers verbeterd.  

Resultaten: Wat gaat de community opleveren?

Bekijk het harde rendement van zachte factoren!

Typ een toets

1
2
3
4
5
6
7
8
9
c
0
=
+
x
:
%
^
HRZF
Harde Rendement van Zachte Factoren

 

Community levert op:

  • Meer klanten die meer bij je omzetten en je spontaan aanbevelen.
  • Meer energie bij je medewerkers, betere Work-Life balance en een toename van werkgeluk
  • Medewerkers die je SPONTAAN aanbevelen als werkgever (een wachtlijst van mensen die bij jou willen werken!)
  • Meer kansen om veel persoonlijker je klanten te bedienen (ook digitaal) waardoor je verkopen stijgen en je meer returning customers krijgt

 

Lees dit Entrepreneur artikel voor meer achtergrondinformatie: Level up your customer experience game

 

 

Community levert op:

  • Minder operationele ‘brandjes’ blussen
  • Minder irritatie omdat medewerkers dingen anders doen dan je het zelf gedaan zou hebben (loslaten?!)
  • Minder klachten en minder rework

 

Lees dit HVB artikel voor meer achtergrondinformatie: Are you undervaluing your customers?

 

Community levert op:

  • Je geeft elkaar (als team) meer energie dan het werk je kost
  • Vele malen méér positieve feedback van klanten en medewerkers
  • Een betere work/life balance voor alle medewerkers

 

Lees dit Forbes artikel voor meer achtergrondinformatie: Why companies need to focus on customer experience

 

Community levert op:

  • Je deelt vaker successen met medewerkers, klanten en leveranciers
  • Je deelt je dag maar ook meetings veel effectiever in
  • Je ervaart elke dag dat je medewerkers zich meer betrokken voelen, daardoor wordt ‘loslaten’ een stuk gemakkelijker

 

Lees dit Cap Gemini artikel voor meer achtergrondinformatie: Customer service eindelijk uit de kelder

 

Community levert op:

  • Een forse procentuele toename van klantwaardering
  • Een forse procentuele afname van het aantal eindcontroles
  • Minder sturen op percentages (spreadsheets) maar meer op emotionele feedback bijvoorbeeld door enthousiaste klantverhalen

 

Lees dit Customerfirst artikel voor meer achtergrondinformatie: klantervaring bepaalt in 2022 winnaars en verliezers

 

Community levert op:

  • Work hard, Play hard
  • Meer verbinding in je organisatie: persoonlijke aandacht doet alles bloeien en groeien
  • Groei – relaxed – door niet alleen steeds beter worden, maar vooral door er steeds meer toe te doen

 

Lees dit FastCompany artikel voor meer achtergrondinformatie: It’s customer experience that matters

Kies een toets

9+ is een merk van Altuïtion B.V. | MKB 9+ Ondernemers heeft een exclusieve 9+ licentie voor het MKB | 2024© 9+ Ondernemers B.V. | Website by Influid